2010 m. gruodžio 19 d., sekmadienis

Internetiniai žaidimai – šimtaprocentinė marketingo sėkmė?

Jau seniai kalbama apie vieną naujausių priklausomybės formų – priklausomybę nuo kompiuterinių bei internetinių žaidimų. Jie neturi jokio amžiaus cenzo, o pasinėrus į juos „mušami“ nemiegojimo rekordai bei pamirštama, jog rytoj laukia egzaminas ar verslo susitikimas. Stebint masinį šių žaidimų populiarumą neturėtų stebinti tai, jog tokius internetinius žaidimus pradėta naudoti kaip marketingo komplekso dalį. Internetiniai žaidimai gali būti kuriami siekiant padidinti prekės ženklo žinomumą, sukurti ryšį tarp kliento ir tam tikros prekės, naujo prekės ženklo įvedimui ar tam tikrų akcijų rėmimui ir pan. Tinkamai parinkus žaidimo scenarijų galima puikiai įgyvendinti bet kurį iš šių tikslų. Tuo galime įsitikinti pažvelgę į keletą sėkmingų pavyzdžių ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje.

Į savo marketingo strategijas internetinius žaidimus yra įtraukusios net tokios grasios firmos kaip Coca-Cola, Nike ar Toyota. Taip pat labai sėkmingai šį įprastos reklamos analogą pritaikė ,,Frito Lay“ savo traškučių prekiniam ženklui ,,Doritos“ sukūrę internetinį kovų ringą ,,Fight For The Flavour“. Šio žaidimo esmė yra tokia, jog vartotojas apsilankęs jų internetinėje svetainėje gali pasirinkti savo mėgstamiausią traškučių rūšį ir kautis virtualiame kovų ringe. Tačiau įdomiausia yra tai, jog visų vartotojų rezultatai yra išsaugomi ir nuo laimėjimų skaičiaus priklauso, kuri iš eksperimentinių traškučių rūšių liks parduotuvių lentynose, o kuri bus išimta. Taip kiekvienas vartotojas yra skatinamas kovoti už savo mėgstamo produkto išsaugojimą.

Panašiu principu sukurtas ir skustuvų gamintojos ,,Wilkinson“ internetinis žaidimas „Fight for Kisses“. Tik atsidarius internetinį puslapį įtraukia nuotaikingai sukurta istorija apie taip, kaip anksčiau kūdikiai būdavo lepinami mamų bučiniais ir prisilietimais dėl savo itin švelnios odos. Tačiau atsiradus naujiesiems skustuvams vyrai gali susigrąžinti savo žmonų dėmesį, kadangi jų oda tampa tokia pat švelni. Ir štai čia užverda kova dėl bučinių... Susidomėję, šį žaidimą gali rasti šiuo adresu: www.ffk-wilkinson.com

Lietuvoje irgi turime neblogų šios marketingo krypties pavyzdžių. Vienas iš tokių - „Pieno žvaigždžių“ jogurto „Jo“ žaidimas, kuriame vėlgi vyrauja karinga nuotaika. Tik čia vartotojas gali kovoti prieš nesveiką greitąjį maistą šaudydamas šokoladukus bei mėsainius pasistiprindamas atsigeriant jogurto.

Taigi peržvelgus šiuos kelis pavyzdžiu bei paieškojus jų daugiau internete nelieka abejonių, jog toks reklaminis įrankis kaip internetiniai žaidimai tikrai veikia. Tačiau, mano nuomone, yra itin svarbu, jog šie žaidimai būtų kūrybiški bei vizualiai patrauklūs ir įtrauktų vartotoją sukurdami azartą. Taip pat svarbu sukurti tęstinumą, t.y. užsitikrinti, jog vartotojas norės sugrįžti prie šio žaidimo ne vieną kartą. Negalima pamiršti ir konkurencijos faktorių. Juk žmones visuomet traukia galimybė pasivaržyti su kitais, pademonstruoti savo sugebėjimus prieš visus. Tinkamas bei įtraukiantis žaidimas skatina papasakoti apie jį ir kitiems, o juk nėra geresnės reklamos kaip „iš lūpų į lūpas“.

Žinoma negalima teigti, jog internetiniai žaidimai gali visiškai užtikrinti organizacijos marketingo sėkmę, tačiau tinkamai išnaudojus šią nišą galima sulaukti stulbinamų rezultatų mažomis sąnaudomis.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą