2010 m. lapkritis 3 d., trečiadienis

“Starbucks” Lietuvoje: mitas ar tikrovė?



Rugsėjo mėnesį žiniasklaidoje pasirodžius straipsniams, jog pasaulinis kavos gigantas „Starbucks“ žvalgosi Baltijos rinkoje sujudo ne vienas kavos mėgėjas. Tikrai dažnas iš jų būdamas užsienyje praeidamas šią kavinę ar užėjęs pasimėgauti siūlomais gardžiais gėrimais pagalvoja: „Kodėl visi turi „Starbucks“, o mes ne?“. Taigi, atsiradus pranešimams, jog „Starbucks“ jau derisi dėl patalpų Vilniuje, džiugiai nustebo ne vienas. Tokią informaciją teikė nekilnojamo turto bendrovė „Remax Capital“. Per mėnesį turėjo pasirodyti nauji pranešimai skelbiantys galutinį kavos giganto apsisprendimą.

Pirmoji „Starbucks“ atidaryta dar 1971m. Sietle, JAV. 2009m. pabaigos duomenimis, „Starbucks“ turėjo 16700 kavinių visame pasaulyje. Kol kas artimiausia mums vieta, kur galėtume pasimėgauti šia kava – Lenkija, į kurią rinkos gigantas įžengė 2009 metais. Taigi, gal jau iš tiesų būtų laikas šį visame pasaulyje žinomą, kartais McDonalds prilyginamą, ženklą turėti ir Lietuvoje?


Starbucks – pasaulinis kavinių tinklas

Bet štai... praėjus kone dviem mėnesiams po pirmųjų pranešimų apie „Starbucks“ atėjimą, tinklapyje www.vz.lt atsirado liūdesį sėjanti informacija, jog kavinės atėjimas – tebuvo tik sėkmingai paskleistas juokas, arba vertinant kitaip, gali būti gerai apgalvota nekilnojamo turto bendrovės reklaminė akcija (http://vz.lt/2/straipsnis/2010/10/27/Lietuvoje_vietoj_Starbucks_kavos_-_antis?readcomment=1). Šiame naujai pasirodžiusiame pranešime teigiama, jog jokių rimtų atėjimo planų dar tikrai nėra, ir jei Vilniuje „Starbucks“ ir turėsime, tai ne greičiau nei po metų ar dviejų.

Jei optimistinės prognozės kada ir išsipildytų ir Vilniuje kavinė bus iš tiesų atidaryta, tuomet didžiausią konkurencinį spaudimą pajustų šiuo metu kava mėgautis kviečiantys latvių kapitalo įmonė „Double Coffe“ (kurie pastaruoju metu ir taip patiria ne itin kokius laikus) ir lietuvių kapitalo greitojo aptarnavimo kavinių tinklas „Coffee Inn“. Tai būtų didelis iššūkis šioms kompanijoms ne vien išlaikant savo lojalius klientus, tačiau bus ypatingai sunku pritraukti į savo kavines turistus, kurie, spėju, tikrai dažniau rinktųsi visame pasaulyje žinomą ženklą, prie kurio jau galimai yra pripratę savoje šalyje, nei nežinomą ir negirdėtą kavinukę.

Žinoma, kaip liaudies išmintis sako: svajoti niekas nedraudžia. Taip ir mes galime pagalvoti: kas būtų, jei būtų? Jei atėjęs „Starbucks“ nustatytų gana „įkandamas“ kainas, ar dažnai ten lankytumėtės? O gal kažkas dar ir CV nusiųstų, tam, kad įsidarbinti vienoje šių kavinių ir pamatyti kaip šis tinklas veikia „iš vidaus“?Kas žino, gal jau visai greitai skambinsim vieni kitiems ir sakysim: "Susitinkam prie Starbucks", eisim kavos!" :)

1 komentaras:

  1. Starbuck's atėjimas į Lietuvą būtų sveikintinas dėl to, jog tai paskatintų Double Cafe, Cofee Inn ir kitas kavines "pasitempti". Juk Lietuvoje laisva rinka - joje išlieka stipriausieji. :)

    AtsakytiPanaikinti