2010 m. lapkričio 4 d., ketvirtadienis

Prekės ženklas = bendrinis žodis. Kas tada?

Kiekviena įmonė rūpinasi savo prekės ženklo įvaizdžiu pirkėjų akyse. Jis svarbus pozicionuojant ir perpozicionuojant prekės ženklus bei kuriant ilgo laikotarpio prekės ženklo vertę. Kuo prekinis ženklas turės didesnę vertę vartotojo sąmonėje – tuo vartotojas bus pasiryžęs daugiau mokėti už prekę. Stiprus prekės ženklas turi turėti aiškų identitetą, kuris būtų perteikiamas tikslinėms rinkoms, tačiau…ką daryti, kai prekės ženklas tampa tiesiog bendriniu žodžiu?

Jau nieko nebestebina, kai žmonės vaikams keičia “pampersus”, “guglina po internetą ar “fotošopina” nuotraukas. Prekių ženklai tampa bendriniais tada, kai jie visuomenei taip pažįstami, kad pradedami vartoti bendrine prasme ir dėl to praranda skiriamąsias savybes. Taigi būtų galima teigti, jog “per didelis” žinomumas gali ir pakenkti prekės ženklui. Argi?

Pavyzdžiui, „aspirinas“ JAV yra pripažintas bendriniu žodžiu, bet vis dar yra registruotas kaip prekių ženklas Europoje, taip pat ir Lietuvoje. O žmonių dažnai vartojamas žodis „celofanas“ vis dar yra Europos Bendrijos prekių ženklas, todėl iki šiol yra saugomas. „Jacuzzi“ prekės ženklas taip pat saugomas JAV ir Lietuvoje, nežiūrint į tai, kad visame pasaulyje šiuo žodžiu vadinamos sukūrinės vonios. Taigi prekių ženklų vardai bendriniais tampa gana greitai. Kodėl taip yra? Turbūt pagrindinė priežastis yra ta, jog prekė ar paslauga pradedama itin glaudžiai sieti su prekiniu ženklu. O tai reiškia, kad daug vartotojų ar šiaip visuomenės atstovų ne tik žino šią prekių ar paslaugų rūšį, bet ir tapatina ją su vienu prekės ženklu.

Yra ir nepatenkintų…“Google” kompanija jau yra atkreipusi dėmesį į tai, jog jų prekinis ženklas tampa bendriniu žodžiu, naudojamu apibūdinti informacijos ieškojimą internete. Yra dėl ko ir susirūpinti, kai šiais metais “Google” buvo pripažinta brangiausiu prekės ženklu. Tuo tarpu JAV lingvistai abejoja, ar kompanijai pavyks ką nors pakeisti - "Google" ir įvairios su šiuo pavadinimu susijusios variacijos jau giliai įsišaknijo mūsų kalboje…

Į prekinio ženklo tapimą bendriniu žodžiu galima pažvelgti tiek iš neigiamos, tiek iš teigiamos pusės. Kai prekės ženklas tampa bendriniu žodžiu, yra blogai, nes vien bendrinis žodžio apibrėžimas iškart pasako, kad jis yra toks pat, kaip kiti, tačiau… Prekės ženklas, kuris tam tikrai prekių rūšiai davė pavadinimą ir tapo bendriniu, dažnai vis tiek suvokiamas kaip svarbiausias, kokybiškiausias ar bent yra geriausiai žinomas.

O kurią pusę palaikote Jūs?:)

1 komentaras:

  1. Kadangi kiekviena kompanija visada siekia didinti savo žinomumą, kas rezultate veda į didesnį pelną, sėkmingo prekės ženklo tapimas bendriniu žodžiu yra neišvengiamas, tai tiesiog ateina su populiarumu.
    Dėl šios priežasties kompanijos neturėtų priešintis šiam procesui, o jį išnaudoti teigiamai. Pavyzdžiui, google juk nėra vien paieškos sistema - tai ir paštas, ir žemėlapiai, ir knygynas ir t.t. Visas šias funkcijas vienija tas, dabar jau bendrinis, žodis "google", o tai yra teigiamas dalykas pačiai kompanijai - žmonės, naudodami žodį "google", taip pat skatina ir kitų jos produktų populiarumo augimą.

    AtsakytiPanaikinti