2010 m. spalio 4 d., pirmadienis

"Omnitel" ir "Tele2" kova

Mobilųjų paslaugų lyderis – „Omnitel“ į rinką atėjo pirmas ir tapo naujų paslaugų bei produktų iniciatoriumi, kurį neišvengiamai pradėjo kopijuoti vėliau į rinką atėjusios bendrovės. Nuožmiausia kova nuo pat pradžių virė tarp „Omnitel“ ir mažiausios kainos strategiją pasirinkusios „Tele2“.

„Omnitel“ pristačius išankstinio mokėjimo kortelę „Ežys“, "Tele2" greitai nukopijavo šį pasiūlymą ir vartotojams pristatė savo išankstinio mokėjimo kortelę „Mažylis“, kuris nuolat skelbėsi esąs pigiausias (dažniausiai atsižvegus į „Ežio“ paslaugų tarifus kaina būdavo sumažinama 1 centu ir taip „Mažylio“ paslauga tapdavo pigiausia). Tuomet prasidėjo nuolatiniai įmonių viena kitos skundimai konkurencijos tarybai dėl priešininkų reklamų, aišku, su teiginiu, kad jos klaidina vartotojus. Taigi nuo 2004m. abiejų operatorių nuomone, mus klaidino ne viena "Tele2" ir "Omnitel" reklama.


2003m. gruodį „Tele2“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą su prašymu pradėti tyrimą dėl klaidinančio teiginio „Ežio“ reklamoje, kad tai pigiausia išankstinio apmokėjimo mobiliojo ryšio kortelė (tuometinė kaina - 9Lt), nors „Mažylio“ kaina tuo pačiu metu buvo 8.5Lt. Iš pirmo žvilgsnio toks t Tele2 žingsnis atrodo logiškas ir teisingas, tačiau situacija buvo tokia, kad „Ežiui“ atpiginus kortelės kainą, „Tele2“ už 4 dienų atpigino „Mažylį ir tuomet apskundė „Omnitel“ dėl klaidinančios reklamos. „Tele2“ prašymas nebuvo patenkintas – „Ežio“ reklama nepripažinta klaidinančia.
Kitas kartas nebuvo toks švelnus - abiems įmonėms teko pakloti nemažai pinigų už klaidinančių reklamų platinimą. 2004 metų lapkričio pabaigoje Konkurencijos taryba "Omnitel" paskyrė 30 tūkst. litų baudą už neleistiną lyginamąją reklamą "Faktas juodu ant balto"."Tele2" atsakomąją kampaniją "Tele2" vartotojai džiaugiasi mažiausiomis kainomis" Konkurencijos taryba pripažino neleistina ir skyrė 60 tūkst. litų baudą. Dar 60 tūkst. litų bauda "Tele2" skirta už "Mažylio" kampaniją. Susimokėjus nemažas baudas kiekviena įmonė karą tesė, tačiau jau subtiliau. 2005 metų pavasarį "Omnitel" netgi paragino įmonę "Tele2" prisijungti prie Reklamos garbės kodekso.

Neatsižvelgiant į šį "Omnitel" gestą, kova tarp dviejų įmonių vyko toliau. „Mažylis“ tesė kainų karą su „Ežiu“ kol galų gale „Ežys“ pradėjo pardavinėti SIM korteles už 1litą o „Mažylis“ už 5ct, tačiau nepaisant nuolat akcentuojamų žemesnių kainų, „Mažylis“ prieš pigų-kaip-velnią, o vėliau gazuotą-gazuotą „Ežį“ neatsilaikė, toliau karą su juo tęsė „Tele2“ „Pildyk“ išankstinio mokėjimo kortelė. Pateikiu vieną iš aršesnių, mano manymu, „Ežio“ puolimų prieš „Pildyk“. „Omnitel“ galėjo sau tai leisti, nes dauguma vartotojų „Ežio“ su „Omnitel“ nesieja.


Tuo pačiu metu vyko ir pačio „Omnitel“ karas su „Tele2“: Reklamoje nesunku telepatijos dražė geltonoje dėžutėje susieti su „Tele2“ bei jo oficialia geltona spalva.


Kitas panašus pavyzdys kur žaidžiama spalvomis: mėlyni „Omnitel“ nuliai meta duoda pelėms sugraužti geltoną septynetą (kai tuo metu „Tele2" aktyviai reklamavo pokalbius būtent už 7ct/min). Tačiau nors asociacijas su „Tele2“ galima suprasti, prie jų prisikabinti neįmanoma, nes sūris ir taip yra geltonas, o skaičius 7 „Tele2“ oficialiai nepriklauso.



Deja, „Tele2“ reklamos pavyzdžių prieš „Omnitel“ negalėjau rasti, bet, kiek prisimenu, jų tikrai netrūko.
Paskutinės naujienos iš šių dviejų operatorių fronto: „Tele2“ sukūrus populiarumo ir pripažinimo sulaukusius mini serialus „Pildyk“ bei „Ir turtuoliai taupo“, „Omnitel“ atkirčiu tapo besitęsianti istorija apie du brolius „Extra“ kortelei reklamuoti. Nugalėtojų dar nėra, ir kol abi įmonės stengiasi neatsilikti viena nuo kitos, vartotojams belieka stebėti ir vertinti šias įdomias varžybas .
Tokią abiejų mobiliojo ryšio operatorių taktiką ir žaidimą reklamomis galima vertinti skirtingai. Analizuojant jau atliktus jų veiksmus kyla nemažai klausimų. Ar "Omnitel", kaip rinkos lyderiui vertėjo įsivelti į "Tele2" inicijuotą karą? Ar toks abiejų įmonių reklamos karas pakenkė jų reputacijoms?

5 komentarai:

  1. Atsakant į tavo klausimą, ar reklamos karas pakenkė jų reputacijoms, mano manymu ne tik kad nepakankė, bet ir naudos atnešė. Visąlaik visiems įdomu žiūrėti kaip kažkas "svaidosi žaibais". Žmonėms pasidarė įdomu žiūrėti reklamas, kai Omnitel ir Tele2 ėmė jas daryt paslėptai lyginamas. Taip kad abi kompanijos pasidarė labiau pastebimos ir niekas iš to tikrai nepralošė.
    Kitas dalykas, šios abi kompanijos iš tikrųjų gali sau leisti veltis į tokius tarkim "nešvarius" reklaminius žaidimus, nes jie yra lyderiai. Kad ir kaip susigadintų reputaciją Omnitel, iš jų klientai vistiek dėl to nebėgs, nes papraščiausiai nėra kur bėgti..
    Toks būtų mano vertinimas.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aš tai nedrįsčiau taip kategoriškai teigti, kad Omnitelis gali daryti ką nori ir iš jo klientai nebėgs. Dėl reklamos tai taip, manau daugeliui nelabai įdomu, kokiomis priemonėmis jie reklamuojasi, svarbu, kad siūlytų geras sąlygas. Bet praėjusių metų įvykis, kuomet Omnitel savavališkai pakeitė mokėjimo planus įrodė, kad klientai tikrai bėgs, nes tą nemaža dalis ir padarė. O tam yra bent du keliai, kurių Lietuvai manau ir užtenka.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Visiškai sutinku su Vinga, kad Omnitel negali leisti sau elgtis kaip nori, nes nors ir teikia kokybiškiausias ryšio paslaugas Lietuvoje, tačiau dėl 2008 metų pabaigos skandalo, kuris kilo dėl savavališkai įvestų Asmeninių mokėjimo planų, Omnitel ne tik kad prarado labai didelę klientų dalį, bet ir negrįštamai susigadino savo reputacija. Žmonės nebepasitiki Omnitel ir bijo dar kartą nusivyli. Nepaisant to, kad Omnitel po kilusio skandalo ir pakeitė savo sutarties sąlygas įtraukdama punktą, jog jei dar kartą neatsiklaususi savo klientų pakeis jiems sąlygas, tai pati kompensuos žmonėms netesybas jiems norint nutraukti sutartį anksčiau laiko, tai visiškai neįtikina žmonių ir nepadeda susigrąžinti prarastosios rinkos dalies. Taip pat norėčiau praplėsti, kad klientai turi ne tik du kelius, kuriais gali pabėgti nuo jų netenkinančio operatoriaus. Nors plačiausiai žinomi keliai ir yra Tele2 ar Bitė, bet iš asmeninės patirties galėčiau teigti, kad tarp žmonių atsižvelgiant į kiekvieno asmeninius pomėgius ar kitaip įvardinkim poreikius, ganėtinai populiarūs keliai yra ir Teledema, ir Eurocom, ir TeleMaxima, ar net tokie smulkūs operatoriai kaip Tella.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Dabartiniu metu išlaikyti pastovų klientą ar pritraukti naujų klientų yra itin sunku, ypač kai mobiliojo ryšio bendrovių ir jų teikiamų planų pasirinkimas yra pakankami didelis (Lietuvos mastais). Todėl nei "Omnitel", nei "TELE2" negali leisti sau elgtis taip, kaip nori. Pritarimas Indrei ir Vingai:) Žinoma, "Omnitel" skandalas dėl savavališkai pakeistų planų jiems naudos neatnešė, juo labiau, kad jie akcentuoja kokybiškiausias paslaugas ir laiko tai savo prioritetu.
    Grįžtant prie straipsnio esmės.."Omnitel" ir "TELE2" kovą man, kaip potencialiai klientei, buvo smagu stebėti. Nemanau, kad toks šių dviejų bendrovių "žaidimas" pakenkė jų reputacijoms, priešingai - tai buvo puiki reklama abiems mobiliojo ryšio bendrovėms.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Pritariu nuomonei, kad "Omninel" tikrai negali sau leisti elgis kaip nori. Asmeniškai man yra suprantami "Tele2" veiksmai prieš "Omnitel" kaip lyderį siekiant išsikovoti savo rinkos dalį, bet "Omnitel" atsakymas tokiais pačiais veiksmais man atrodo netinkamas. Žinoma jie turi teisę kovoti dėl savo klientų, bet tokie veiksmai jo, kaip lyderio, reputaciją man truputį gadina.
    Suprantu, kad klientams kainų karai atnešė tik naudos, bet, mano nuomone, "Omnitel" kariaudamas (reklamomis, nukreiptomis prieš "Tele2") perlenkė lazdą.

    AtsakytiPanaikinti