2010 m. spalio 4 d., pirmadienis

Apple ir Microsoft “varžybos”

Apple ir Microsoft - įmonės turinčios labai daug bendro ir nuo pat įsikūrimo besivaržančios viena su kita. Abi kilusios iš Silicio slėnio, abiejų pajamos auga kur kas sparčiau nei kitų bendrovių “milžinių” ("Google" – 17 proc. per metus, "Apple" – net 32 proc.). Abiejų įmonių sąskaitose yra po maždaug 24 mlrd. dolerių (65,3 mlrd. litų) ir nei viena neturi skolų. Tačiau ilgą laiką lyderiavusiai Microsoft šiuo metu tenka nusileisti Apple – pagal žinomumą ir rinkos dalį.

Kiekvienas renkasi sau tinkamiausią telefoną, operacinę sistemą, kompiuterį ir kitus paskutiniojo dvidešimtmečio technologinius stebuklus. Tačiau šiuolaikiniame technologijų ir komunikacijos amžiuje labai dažnai įtaką sprendimui, kokios įmonės produktą pasirinkti gali turėti aktyvi komunikacija. Ilgą laiką ištikimai naudojantis vienos įmonės produktais, staiga nuomonė pasikeičia ir pereinama į kitą “barikadų” pusę. Apple pasitelkė visus savo privalumus, naujus “žaisliukus” ir agresyviai komunikavo juos visais įmanomais būdais, ir pasiekė savo tikslą – būti žinomiausiu ir perkamiausiu prekiniu ženklu.

Apple sugebėjo ne tik pritaikyti technines inovacijas savo naujuose produktuose, sukurti patrauklų ir niekam neprilygstantį dizainą bei labai sėkmingą operacinę sistemą, tačiau tinkamai įvertino ir naująsias komunikacines galimybes, kurias pasitelkdamas pasiekė daugybės vartotojų pinigines ir pelnė jų pasitikėjimą.

Microsorft sukūrė pirmąją operacinę sistemą ir Office’ą, be kurio nei vienas nebeįsivaizduojame savo gyvenimo. Per daug metų įsitvirtino rinkoje ir pelnė daugybės vartotojų pasitikėjimą.

Kaip toliau galėtų klostytis “varžybos” tarp Apple ir Microsoft? Kokie žingsniai buvo esminiai Apple įmonei, sugebėjusiai pralenkti ilgametį rinkos lyderį? Kokie pokyčiai galėtų grąžinti Microsoft prarastas pozicijas? Kiekvienas į šiuos klausimus gali pateikti skirtingą atsakymą.

2 komentarai:

  1. Sutinku, kad Apple komunikacijos strategija pasiteisino su kaupu. Ji padarė tai, kas daug kam atrodė neįmanoma. Daugelis panašaus tipo kompanijų turbūt net pasvajoti nedrįso apie tai, jog galėtų prisivyti rinkos gigantą Microsoft. Kadangi apie technologinę pusę nieko nenutuokiu, nedrįsčiau vertinti Apple privalumų ar trūkumų šiuo aspektu. Tačiau akivaizdu, kad šios kompanijos komunikacija sugebėjo įteigti ir tai, jog turėti Apple kompiuterį ar iPod yra ne tik naudinga, bet ir be galo madinga ir stilinga. Man, kaip eiliniam vartotojui, Microsoft asocijuojasi su stabilia, patikima, patyrusia kompanija. Tuo tarpu Apple - jaunatviška, stilinga, dinamiška. Nors pati naudoju ir esu patenkinta Microsoft, manau ji turėtų gerokai pasitempti, kad neprarastų dar daugiau vartotojų.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Mano manymu, pagrindiniai Apple kompanijos sėkmės komponentai buvo ir yra inovacijos + dizainas. Suprasdami, kad technologijos dabartiniame pasaulyje sensta itin greitai, jie nuolat siekia tobulėti. Miegoti nėra kada:) O vartotojus patraukia ne tik pasiūlydami pačius naujausius "žaisliukus", bet ir suviliodami gražiu dizainu, ryškiomis spalvomis. Dabar Apple pasaulyje - numeris vienas. Lietuvoje šis prekinis ženklas dar nėra toks populiarus (manau taip yra vien dėl palyginus aukštų kainų), tačiau Amerikoje žmonės šį prekinį ženklą myli:) Beveik kiekvienas turi iPhone'ą, MacBook'ą, iPod'ą na ir gal kas trečias iPad'ą..kiek man teko pačiai matyti:)

    AtsakytiPanaikinti